Friday, March 4, 2011

kakak n objek kunin

dah lame dah saye dapat beskal..tp ummi maleh nak hapdate blog beliau..ni beskal saye dah nak burok dah, baru ummi sudi nak bercerite..balik kampong awal tawon baru aritu, ummi n abah g ke pekan pantai remis berdua-duaan..saye dan adik saye ditinggalkan dekat opah semase kami sedang tido..pandai yek ummi amek kesempatan..mase saye bangun, ummi n abah lom balik...sedih..sob..sob..tak lame kendian, ummi n abah pon pulang..ummi macam bese la, mesti sengih nyer kan..pehtu abah bukak bonet lalu mengeluarkan suatu objek berwarne kunin n kaler lain pon ade jugak..saye sangat gembire..'eh, macam menan jek nih..', kate saye lam ati..saye pon sengih jugak..

'kakak... beskal baru kakak..' kate abah..
'cikal..', kate saye (tiru abah sebot tapi bunyi xsame pon..saye pon pelik)
sronotnye saye..pehtu abah ajor saye naek objek yang bernama beskal tu..


soother menenangka.n..saye lebih kompiden berlatih sambil nyonyot soother..

yeehaa...'besh...besh...', kate saye sambil nunjukkan isyarat best pade abah n ummi..
ummi sengih jek..mesti ummi kate ' sian anak aku, org laen dah lame dah blajo nek beskal, anak aku dah 2 tawon lebih baru knal beskal...' agaknye la kan..

saye pon nek beskal bsunggoh2 dengan bantuan training dari abah..saye terer lam mase 2-3 jam jek..tp saye pandai kayuh sbelah kaki je la..kang kalo tmpat kayuh blah kanan tu dah ke bawah, saye tolak balik tmpat kayuh blah kiri tu supaye tmpat kayuh blah kanan tu naik atas balik..eh..cemane ke nak explain ntah..saye pon xreti..hee...

tapi skang saye dah terer dah..tp bile dah terer, saye g langgo adik saye pulok..adeh...kan dah kne marah ngan abah..adeh..sian saye..


10 comments:

  1. sodapp nyonyot tewww.. ehehe

    ReplyDelete
  2. hahahaa,,
    ajerr, dah pandai alya gi langgar adik plak, pasni langgar abah plak. ni acik liza ajor. k. hehehe

    ReplyDelete
  3. liza aziz:

    eh, mokcik ke kak liza??hee...alya, g langgo kak liza nun dulu..huh..

    ReplyDelete
  4. hahaha
    kakak jangan rempit tau! :D

    ReplyDelete
  5. DrSinga :

    uisy..bahaye sunggoh perkataan doc itu..hik..due maksud..eh..hee...

    ReplyDelete
  6. h4ni3 :

    adus...jgn jd mcm ummi..

    ReplyDelete
  7. kalo nak wikang.. wili.. layan corner cecah tlinga, nanti uncle bain boleh ajokan.. kalo bab ngorat 'orang' kat jalan, leh tnya ummi anda.. jgn marah yer cik joyah.. hikhikhik..

    ReplyDelete
  8. bain:
    hah iye la tu uncla bain..ngumpat ummi kiter ea??

    ReplyDelete

anything 4 me?