Wednesday, October 27, 2010

1st time..hik..

dah stawon lebeh dah cik supyan bli bot kcik a.k.a sampan nih..tp bln lpas baru joyah bpeluang rasmikan sampan tersebot..hee...sronok2...perak n jakun jap aku..hee...

pagi2 (3mggu lepas), mase anak2 nyenyak tdo, ummi n abah mereka ngambik kesempatan melarikan diri ke tepi laut..posing sket..kechak!!

tayang gigi sambil memegang peralatan mencari rezeki..

sbenonyer joyah nak nganto cik supyan ke tepi laut jek..tapi rakan nelayan die lambat datang, so test la nek sampan tu skali..syiok upenye yek..hee...kat tepi laut, cik supyan memulakan tugas beliau dengan membuang air lam sampan..smalam ujan daa..


sungguh tekun beliau menjalankan tanggungjawab

kendian, kitorang tunggu madan si rakan nelayan..lambat le pulok si madan nih..oleh itu, cik supyan ajak joyah nek sampan ke tengah laut sket..hee...joyah pe lagi, musti ar nak kan..

belakon memancing..buruk ghopenye..ngan baju tido n sluo aladdin baru bli malam tadi..ngeh..ngeh..







gambo bedue2an xde..tapi bile dah di-combine gambo kat sbelah ni, bleh la dikategorikan as gambo bdue2an yek..amat la jauh beza gaye pemancing sebeno n pemancing tiruan..huu..

sile perhatikan objek lam plastik merah..tu adelah mknn bekal nelayan tu..
nasik lemak 5 bungkuih...dasat kan..









tapi jap je joyah dok lam sampan tu..tgh best mancing, "oit, bcinte ke???", huh...madan dah samapi kat tepi laut tu..kaco daun tol..pehtu kitorang pon mendayung ke persisiran pantai balik..sbnonye cik supyan yang mndayung sengsorang..hee..

pehtu dierang pasang enjin yang madan bawak, pehtu dierang p mancing kat tengah laut..pehtu joyah balik..

ni gambo hasil..tapi pade hari yg laen..aritu nyer hasil xamik gambo..hee..

sekian pengalaman pertame joyah nek sampan kepunyaan sniri..



20 comments:

  1. nape puan joyah suka menutup mata dlm gambo?

    ReplyDelete
  2. j.u.l.i.e :

    ntah ek..dah terbiase kot..hik2..ala2 pkai spek itam la tu..

    ReplyDelete
  3. buat masak apa nanti tu? dah siap panggil maksu ya ;)

    ReplyDelete
  4. memang pemancing tegar.. sanggup beli sampan sendiri tu!

    ReplyDelete
  5. cinta :

    bleh2..bawak enjin skali yek..kalo xde, mndayung je la jwbnyer..

    ReplyDelete
  6. Mak Su :

    ala...maksu lmbt la...dah abes pon ikan tersebot..

    ReplyDelete
  7. h4ni3 :

    ahahhahahaha...mmg tegar pon...dh tabley nasehat dah..

    ReplyDelete
  8. aku nengok ko dalam sampan pun aku dah rasa mabuk laut ni!!!!!

    ReplyDelete
  9. sonoknyerr akak joyah tewww.. ammvoiii

    ReplyDelete
  10. bestnyaaaaa....
    ikan segarrrr tuh...

    ReplyDelete
  11. DrSinga :

    ala Dr, xrock la mabuk2...kih..kih...baru nek skali dah blagak joyah ni..hee..

    ReplyDelete
  12. en_me :

    heh,,heh,,jom la en_me join skali..leh jadi tukang dayung..

    ReplyDelete
  13. sz | m.s.s :

    kalo trus msk, best la..kalo simpan dulu, xbape best la jdnye..uit..lam pantang pon leh blogwalking lg ek..

    ReplyDelete
  14. xnak jadi pendayung, nak jadi tangkap gambar .. volleee

    ReplyDelete
  15. Hi dear!

    Thanks for visiting and following my blog! I've linked yours too! :)

    ReplyDelete
  16. en_me :

    ala...en_me dah terrrbang pon kan...balik cni nnti joyah ajak g kg cik supyan.

    ReplyDelete
  17. NeenaAnuar :

    eh...tengkyu sbb sudi jenguk blog joyah..hiks..

    ReplyDelete
  18. keluarga nelayan yg bahagia ni...seronok lah plak nengok org mancing ni...

    ReplyDelete
  19. bahagia kan..pehtu anak2 tggal kat umah ek..btuah sunggoh..

    ReplyDelete

anything 4 me?